جمعیت اسلامی افغانستان، Jamiat-e-Islami Afghanistan
جمعیت اسلامی

پیام صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان در پیوند به درگذشت مرحوم استاد قاری برکت الله سلیم

با تأسف فراوان اطلاع یافتم که قاری بین‌المللی و شیخ‌القرای افغانستان قاری برکت الله سلیم به اثر بیماری‌ای که عاید حالش گردیده بود، جان به جان آفرین سپرده و به جوار رحمت الهی شتافته است.
إنا لله و إنا إلیه راجعون.
مرحوم قاری برکت‌الله سلیم، همۀ عمر خود را در آموزشِ حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم سپری نموده و شاگردان زیادی را به جامعۀ اسلامی افغانستان تقدیم نمود.
تلاش‌ها و خدمات قرآنی مرحوم برکت‌الله سلیم فقط در محدودۀ افغانستان خلاصه نمی‌شد، بلکه ایشان در سطح منطقه و جهان اسلام از چهره‌های نامی و شناخته‌شده در عرصۀ حفظ، حسن قرائت و تجوید، به شمار می‌رفتند که چند بار از این بابت با اِحراز مقام نخست، افتخارهای بزرگی را برای کشور خود رقم زده‌اند؛
ایشان یکی از مصداق‌های عینی آن سخن پیامبر گرامی اسلام –صلی الله علیه و سلم- است که فرموده‌اند: بهترین شما کسانیست که خود قرآن را بیاموزد و به دیگران نیز بیاموزاند.
بدون شک رحلت ایشان برای افغانستان، به ویژۀ شیفتگان قرآن عظیم الشأن، حلقات قرآنی، عاشقان تلاوت و تجوید کلام ربانی ضایعۀ بس بزرگ و جبران‌ناپذیر است.
بدین وسیله، به‌ مناسبتِ درگذشتِ وی، مراتب عمیق تسلیت خویش را، به همۀ اعضای خانوادۀ نجیب ایشان، شاگردان و علاقمندان‌شان تقدیم نموده، از بارگاهِ ایزد منان برای آن مرحوم علوِّ درجات در بهشتِ برین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو دارم.

نظرات بسته شده است.