جمعیت اسلامی افغانستان، Jamiat-e-Islami Afghanistan
جمعیت اسلامی

پیام جمعیت اسلامی افغانستان به‌مناسبت ۸ مارچ، روز جهانی زنان

هشتم مارچ، روز جهانی زنان را گرامی می‌داریم. این روز، نشانه‌‌ی همبستگی جهان با زنان می‌باشد که مبارزه‌ها، تلاش‌ها و دست‌آورد‌های آنان در عرصه‌ی حق‌خواهی و عدالت‌‌طلبی به‌رسمیت شناخته شده‌ و هرساله قدردانی می‌شوند.
ام‌روز مصداق عینی مبارزه‌ها و حق‌خواهی‌های شجاعانه‌ی مذکور را می‌توان در مقاومت و پایداری وسیعِ بانوان افغانستان علیه اقدام‌های حذف‌گرایانه‌ی گروه ط‌البان مشاهده کرد. تلاش‌های زنان افغانستان جهت تغییر وضعیت، برای مردم افغانستان و جهان الهام‌بخش شده‌اند. حق‌طلبی مدبرانه و متنوع زنان افغانستان باید اکنون این قناعت را به بار آورده باشد که آینده‌ی سیاسی این کشور بدون حضور فعال و معنی‌دار بانوان قابل‌تصور نیست.
ما دیدیم که در مدت دو سال‌و‌چندی که گذشت، صدای اعتراضِ تحول‌خواهانه‌ی زنان افغانستان از جاده تا رسانه و فرهنگ و دیپلماسی رسا و بلند بوده‌است. با تأملی بر کارنامه‌های زنان افغانستان در بیش‌تر از دو سال حاکمیت نامشروع گروه طالبان، بسیار به سادگی می‌توان فهمید که ما چه نسل آگاه و پُرتحرکی از زنان را در جامعه‌‌مان داریم.
جمعیت اسلامی ضمن قدردانی و همبستگی با تلاش‌های رهایی‌بخش زنان کشور، تجربه‌ها و عمل‌کرد‌های آنان را الهام‌آور و شکو‌همند می‌داند که تاریخ عدالت‌خواهی افغانستان از آن‌ها با افتخار یاد خواهد کرد.

نظرات بسته شده است.